Hei dere! I dag har vært en slapp dag selv om jeg fikk sneket inn en joggetur etter frokost! Løp 6-7 km med mye motbakker så ble utrolig sliten haha, men det var deilig å bli ferdig som alltid! Etter dagens eneste plan endte dagen med x antall episoder av "orange is the new black" før jeg bestemte meg for å prøve å lage en sunnere versjon av vafler. Har prøvd før uten at de ble noe gode, men denne gangen tror jeg at jeg har funnet en oppskrift jeg liker!

Jeg brukte: (ca) 2 dl havregryn, 1,5 dl sammalt hvete, 2 ss sukker, 1 ts kardemomme, 1 egg, 3 ss solsikkeolje, 1 ss sesamfrø, 1 banan og 3 dl melk!

 Slik gjør du:
1. Bland havregrynet, melet, sukkeret, kardemommen og sesamfrøene sammen.
2. Rør inn melken.
3. Pisk sammen egget og oljen, for så å blande det inn med det andre. Mos også bananen og ha den i til slutt.
4. Så ventet jeg ca. 15 min for at røren skulle "settes" før jeg stekte den i vaffelgjernet.  

Haha, husker ikke om jeg har vist frem en oppskrift på bloggen før, men dette er det jeg har gjort og tatt bilde av i dag så hvorfor ikke? Forandring fryder.

Håper alle hae hatt en fin helg!




Hei hei dere! Jeg tenkte å vise dere en kjempegod og enkel smoothie, regner med at denne ikke er så uvanlig så jeg kommer nok ikke med en "original" smoothie nå. Men tenkte bare å poste den uansett, hehe ♥ Jeg drikker ikke smoothie så ofte som jeg gjorde før, men jeg pleier å lage meg en etter trening eller som et mellommåltid ettersom det kan være ganske mettende.

--- Smoothie med frosne jordbær, appelsinjuice, fersken og isbiter. Det er også veldig godt å ha litt yoghurt i, andre bær eller evt. mango/banan/kiwi ---

Ha en fin dag!!




Hei dere! I går var det mattetentamen hele dagen, noe som gikk heelt ok. Men vanskelig å si haha! Etter skolen lagde jeg meg god lunsj og dro på trening med Stine på kvelden. Deilig!




Hei dere! Tenkte å komme med et lunch tips til dere! Dette er både sunt og godt + at det ikke tar lang tid å lage i det hele tatt! Passer selvfølgelig til frokost eller kvelds også!

I denne hadde jeg eple med kanel, litt kiwi, mandler og tørket aprikos! Nam!




Hei dere! I dag var det rett hjem etter en laang dag på skolen.. Dro rett hjem for å bare slappe av og så ble det trening med Lina i åtte tiden :-) cardio step spm alltid! Nå har jeg akkurat tatt en varm dusj og nå skal jeg legge meg. Snakkes!!

Ha en fin kveld!




Hei dere! I går var en stressende dag, selvom jeg bare var på skolen i sånn 30 min.. Hadde høring i rettslære noe som gikk helt ok, men jobbet en del med den før skolen. Etter skolen var det rett å øve på sosa, dra på trening, pakke litt til Thailand og rydde.. Stress med alt nå før jul! Tror jeg har sånn 4 vurderinger til nå, på 1 uke ..

Ble iPhone bilder i dag ja .. Trente bare litt cardio og så litt styrke ;) lagde såklart smoothie etterpå!





Hei dere! I det siste har jeg begynt å ta meg et glass med smoothie etter trening, siden jeg har lest det er bra til å gi protein til musklene du har trent i tillegg til at det er energigivende karbohydrater i smoothien. Den smaker utrolig godt, og tar meg ikke mer enn 3 min å lage! Perf ♥ Det jeg bruker (som dere kan se på bildet under..) er 1 banan, bjørnebær og jordbær. Så tar jeg lett-melk oppi for å få den 'flytende'. Er såå god!


Ha en fin onsdag!!




Hei dere! I dag var det kort skoledag og jeg dro rett hjem for å slappe av og se på litt serier før trening med Nora og Lina :) lenge siden forrige gang, så burde vel komme igang igjen! Snakkes i morgen!




Lagde tacosalat til lunsj i dag, naam! Er bare kylling, salat og litt grønnsaker :))





Hei dere! I dag tenkte jeg å vise dere et kjapt og enkelt tips - nemlig hvordan lage hjemmelaget iskaffe. Det er utrolig enkelt og personlig syntes jeg det smaker bedre enn de man kan få kjøpt i matbutikken. Det jeg gjorde var å lage kaffe (jeg valgte karamellkaffe) og helle det i isbitformer. Så setter du det bare i fryseren og venter til det har frosset. Når du da tar det ut er det bare å ta et glass med melk og ta et par kaffe-isbiter oppi. Når de har "trukket" lit inni melken smaker du kaffen i melken. Så violaa - iskaffe ♥







Hei dere! I dag har jeg fått gjort masse - var først på morgentrening på elixia kl. 11 som var utrolig bra og slitsom! Etter det øvde jeg litt til rettslæreprøven til uken til jeg møtte Stine og Casper for en laang og koselig tur! Så i dag har jeg fått gjort mye bra. Kom akkurat hjem så skal vel ta meg en dusj og enten slappet av litt eller få øvd litt til!
Snakkes!

Etter elixia-økten på bildene over og så på bildene under er bildene fra turen <3

Wii, gikk en hel mil! <3

Hva har dere gjort i dag da?




Hei dere! For et par dager siden satt jeg opp et treningsopplegg som jeg skal gjøre hver uke i sommer, eller det er hvertfall målet mitt! Har hatt så lite motivasjon nå i det siste, så skal prøve å komme i gang med treningen igjen når jeg får kommet meg på hytta, gleder meg! Vet ikke helt om jeg skal lage en ny plan for hver uke, men det blir vell til at jeg bare gjør denne på repeat de neste ukene i sommerferien. Tar jo maks en time av dagen, så det er lett å få presset det inn enten på morningen eller på kvelden. Trenger heller ikke noe trenings-senter for disse ♥♥

Hva syntes dere om opplegget? Vil dere at jeg skal lage flere slike, hvis dere også vil bruke planen?♥♥





Hei dere! Tenkte å tipse dere om denne kjempe gode og enkle salaten. Jeg syntes den smaker kjempe godt og det er ikke så veldig mange "spesielle ingredienser" som skal til. Denne passer perfekt til etter en treningsøkt eller hvis du har litt dårlig tid å må lage noe kjapt. Det eneste jeg bruker i denne er, som det står på bildet: spekeskinke, fetaost, avokado, paprika, tomat, crispi salat, agurk og løk. ♥♥ Blir såå god, har allerede spist masse av denne!





Hei dere! Sorry for sent blogginnlegg nr to i dag, men jeg har for det meste vært ute i det fiiine været, trent og fått ryddet litt på rommet osv. Nå tenkte jeg å vise dere et blad som er ute i butikkene nå, troor det er ganske nytt. . Men ja; dette bladet er så og si et rent trenings og kosthold blad, du kan lese alt om mattips, musikk til trening, treningsøvelser you name it! Syntes dette er et blad med masse inspirasjon og motivasjon til trening og kosthold. Loove it! Skal nok få abonnert på det eller hvertfall kjøpe flere når det kommer ut i løpet av sommeren, perfekt å lese på stranden!










Hei dere! Tenkte å vise dere et kjpt og sunt mellom-måltid/snacks! Nemlig denne greske yoghurten med litt honning og nøtter! Den greske yoghurten er myee sunnere enn vanlig yoghurt, + at den har masse proteiner som er bra for kroppen! Jeg syntes også den er mye bedre enn vanlig yoghurt fordi konsistensen er mer "fast, om dere skjønner. Det gjør det også mye lettere å lage sånne lag i et glass osv, som jeg har vist før! Denne er jo kjempe enkel å ta med seg som lunch på skolen også i og med at det er passe mengde og med en sje, hehe! Jeg kommer hvertfall til å kjøpe fler av disse, kjempe god!

Vil dere at jeg skal begynne å poste flere sunne tips? Eller noe lignende "food-diary" eller noe? Hadde kanskje vært gøy å lese om?




Hei dere! For et par uker siden fikk jeg et spørsmål om jeg kunne vise hva jeg hadde på pizzaen en helg jeg overnattet hos stine. Dette er heelt klart favoritt pizzaen min, mest fordi den smaker utrolig godt og fordi den er mye sunnere enn en vanlig pizza med ost og pepperoni! Lager deigen med helt vanlige pizza ingredienser, bare at jeg bytter ut vanlig mel med sammalt hvete! 


1♥ Tomatpurè med litt hvitløk  2♥ Pinjekjerner som jeg steker/varmer litt i en stekepanne  3♥ Ferdig pesto, såklart best hvis du lager selv,hehe  4♥ Stekte kyllingbiter/strimler  5♥ små tomater delt i to  6♥ Fersk mozarella ost  7♥ Ruccola til å legge oppå etter den har vært i ovnen! 

Bildet fra forrige gang jeg spiste pizzaen hos Stine bestii! Looove it!
 




Hei dere! Tenkte å vise dere et raskt, sunt og godt tips til et mellom-måltid eller frokost. Jeg har spist masse av dette, og det er uuutrolig godt! Jeg syntes det passer best med bjørnebær, som jeg har brukt på begge bildene, men har også hatt i bringebær som dere også kan se! Men såklart kan dere bruke hva dere vil, som jordbær, blåbær, banan, mango osv - som sikkert også er like godt! Jeg bruker en mager vaniljekesam for å få den gode vaniljesmaken og at den skal være så sunn som mulig! Jeg har også prøvd et par gaanger med helt vanlig kesam, og det er også veldig godt! Men liker nok med vanilje best.

Vil dere foresten at jeg skal vise flere sunne snacktips, middagstips osv? 






Hei dere!

Tenkte bare å legge ut en liste over punkter for å få opp treningsinspirasjonen! Det er jo ikke alltid like motiverende å sette i gang med treningen og jeg tenkte at et slikt innlegg som dette hadde vært gøy og lage + lese! (Postet dette innlegget for litt over to mnd siden, men har kanskje fått et par nye lesere osv. siden da, så tenkte å publisere dette på nytt! )

♦ Laste ned ny musikk!
Å ha musikk på når man trener gjør alt mye lettere, syntes hvertfall jeg! Da hører man ingenting rundt seg og konsentrerer seg jo mer om treningen. Hører på mye forskjellig når jeg trener, men her er hvertfall workout spillelisten min: workout.

♦ The only workout you'll regret is the one you didn't do
Når jeg har planer om å trene men tenker at jeg ikke gidder eller at jeg bare kan gjøre det i morgen osv så tenker jeg på dette ordtaket/quotet! Funker faktisk hver gang. .! Men selvfølgelig er det dager jeg absolutt ikke orker, men det er egentlig bare å gjøre det å bli ferdig med det! Hehe

♦ Kjøp nytt treningstøy
Å ha nytt treningstøy er såå deilig! Elsker å dra på trening i nye gensere eller tightser, og spesielt i knæsje farger som rosa, oransj og blå! Føler det blir mye bedre når man har på seg noe fint under treningen også! 

♦ Tenk på følelsen du har etter du har trent
Det er absolutt ikke alltid like lett å komme seg ut etter en dag på skolen e.l for å trene; men prøv heller å tenk på den følelsen du får etter du har trent! Verdens herligste følelse! 

♦ Finn en treningspartner
Å trene alene er greit, men å trene med en venninne gjør det ikke bare morsomt, men dere kan motivere hverandre og pushe hverandre litt. Men husk å ikke bli avhengig av venninnen din, for hvis hun ikke kan trenger ikke du å la være å trene bare på grunn av det. 

♦ "Just do it" - Nike
Ikke sitt og diskuter med deg selv om du gidder eller ikke, bare gjør det. Motivasjonen er der sjelden hver dag, så istedenfor å vente på den - hopp i det og bevis at du klarer det uansett hva! 

♦ Finn din treningsmetode 
Det så og si det viktigste av alle punktene i dette innlegget er å finne den treningsmetoden som du liker best. Jeg for eksempel liker best å løpe fort og kort i stede for lengre og saktere + at jeg liker mye bedre å trene på styrkeøvelser enn kondisjon. Men dette er hva jeg liker, men det finnes jo mange andre former for trening som zumba, sykling, svømming osv. . Så for at treningen skal bli bedre for det og ikke minst morsommere er det beste å finne noe som passer til deg og noe som du liker!

♦ Søvn
Å sove mye har mye å si på om du vil ha en sunn livstil. Du får i tillegg til å sove mye, mer energi som du kan bruke på å komme deg på trening dagen etterpå. Men det er ikke alltid like smart å sove etter skolen, for det gjør faktisk stor forskjell fra å ta deg en joggetur i stede hvor du får energi, for å sove gjør deg bare enda trøttere. .

♦  Finn spennende mat-retter/snacks 
Det å spise sunt har også mye med motivasjonen å gjøre. Hvis man både spiser sunt, drikker mye vann OG trener gjevnlig ser man mye fortere resultater i forhold til om du hadde spist godteri/junkfood et par ganger i mnd/uken. Det er kjempe gøy å lete rundt på nettet etter fargerike og spennende snacks eller matretter, selv har jeg funnet masse interessant som smaker utrolig godt og som er sunt i tillegg! 

♦ Lag et treningsprogram
Å sette opp ett treningsopplegg/program på mobilen eller skrive det ned på et ark er også utrolig bra! Hvis du f.eks skriver ned at du skal ta 50 knebøy så er det en god inspirasjon å tenke at du skal klare dette før du drar hjem fra treningssenteret. Så da når du kommer hjem kan du føle deg enda bedre etter å ha klart å gjøre "utfordringen" din. Men husk også å ikke sette deg alt for høye mål!

Hva syntes dere om innlegget? 
 




Hei dere! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en hard og deilig treningsøkt. Den heter 500 kcal og skal da forbrenne 500 kalorier i løpet av en veeldig effektiv halvtime! Blir såå sliten av den, men det er såå deilig når jeg får kommet meg hjem og dusjet. Har akkurat laget meg et glass med yoghurt, havregryn og blåbær. Kan sikkert vise et par sunne "snacks"-tips senere på bloggen, jeg syntes hvertfall det er ganske gøy og inspirende å lese på andres blogger! 

Hehe, bilde i speilet :P:P:P

Nå kommer lina om 12 min, snakkes





Hei dere!

Tenkte bare å legge ut en liste over punkter for å få opp treningsinspirasjonen! Det er jo ikke alltid like motiverende å sette i gang med treningen og jeg tenkte at et slikt innlegg som dette hadde vært gøy og lage + lese! 

♦ Laste ned ny musikk!
Å ha musikk på når man trener gjør alt mye lettere, syntes hvertfall jeg! Da hører man ingenting rundt seg og konsentrerer seg jo mer om treningen. Hører på mye forskjellig når jeg trener, men her er hvertfall workout spillelisten min: workout.

♦ The only workout you'll regret is the one you didn't do
Når jeg har planer om å trene men tenker at jeg ikke gidder eller at jeg bare kan gjøre det i morgen osv så tenker jeg på dette ordtaket/quotet! Funker faktisk hver gang. .! Men selvfølgelig er det dager jeg absolutt ikke orker, men det er egentlig bare å gjøre det å bli ferdig med det! Hehe

♦ Kjøp nytt treningstøy
Å ha nytt treningstøy er såå deilig! Elsker å dra på trening i nye gensere eller tightser, og spesielt i knæsje farger som rosa, oransj og blå! Føler det blir mye bedre når man har på seg noe fint under treningen også!

♦ Tenk på følelsen du har etter du har trent
Det er absolutt ikke alltid like lett å komme seg ut etter en dag på skolen e.l for å trene; men prøv heller å tenk på den følelsen du får etter du har trent! Verdens herligste følelse! 

♦ Finn en treningspartner
Å trene alene er greit, men å trene med en venninne gjør det ikke bare morsomt, men dere kan motivere hverandre og pushe hverandre litt. Men husk å ikke bli avhengig av venninnen din, for hvis hun ikke kan trenger ikke du å la være å trene bare på grunn av det. 

♦ "Just do it" - Nike
Ikke sitt og diskuter med deg selv om du gidder eller ikke, bare gjør det. Motivasjonen er der sjelden hver dag, så istedenfor å vente på den - hopp i det og bevis at du klarer det uansett hva! 

♦ Finn din treningsmetode 
Det så og si det viktigste av alle punktene i dette innlegget er å finne den treningsmetoden som du liker best. Jeg for eksempel liker best å løpe fort og kort i stede for lengre og saktere + at jeg liker mye bedre å trene på styrkeøvelser enn kondisjon. Men dette er hva jeg liker, men det finnes jo mange andre former for trening som zumba, sykling, svømming osv. . Så for at treningen skal bli bedre for det og ikke minst morsommere er det beste å finne noe som passer til deg og noe som du liker!

♦ Søvn
Å sove mye har mye å si på om du vil ha en sunn livstil. Du får i tillegg til å sove mye, mer energi som du kan bruke på å komme deg på trening dagen etterpå. Men det er ikke alltid like smart å sove etter skolen, for det gjør faktisk stor forskjell fra å ta deg en joggetur i stede hvor du får energi, for å sove gjør deg bare enda trøttere. .

♦  Finn spennende mat-retter/snacks 
Det å spise sunt har også mye med motivasjonen å gjøre. Hvis man både spiser sunt, drikker mye vann OG trener gjevnlig ser man mye fortere resultater i forhold til om du hadde spist godteri/junkfood et par ganger i mnd/uken. Det er kjempe gøy å lete rundt på nettet etter fargerike og spennende snacks eller matretter, selv har jeg funnet masse interessant som smaker utrolig godt og som er sunt i tillegg! 

♦ Lag et treningsprogram
Å sette opp ett treningsopplegg/program på mobilen eller skrive det ned på et ark er også utrolig bra! Hvis du f.eks skriver ned at du skal ta 50 knebøy så er det en god inspirasjon å tenke at du skal klare dette før du drar hjem fra treningssenteret. Så da når du kommer hjem kan du føle deg enda bedre etter å ha klart å gjøre "utfordringen" din. Men husk også å ikke sette deg alt for høye mål!

Hva syntes dere om innlegget? 
 




Hei dere!

Da skal jeg snaart møte Stine på Elexia for å teste ut en gruppe time som heter "fast, fit and fabulouse"! Tror det blir bra jeg, snakkes senere, må løpe! 


 





Hei dere!

Da har jeg vært på elexia og fått trent litt, deilig! En god stund siden jeg kom hjem nå, men har øvd litt til matte og dusjet osv før jeg blogger nå. Har fortsatt mer matte å øve på, så vi snakkes med bedre blogging snart.. Ikke så mye som skjer nå, men snart vinterferie!! Så blir nok bedre oppdateringer daa, snakkes!




Hei! 

Forrige søndag fikk jeg et par spørsmål om hvilke treningsprogram jeg bruker. Jeg hadde tatt bilde av pcen min med tre forskjellige bilder av tre forskjellige treningsprogram. Tenkte å legge de ut, siden det var et par som lurte på det.
Jeg pleier å bruke disse tre 'treningsmetodene' fra hvert bilde etter jeg har vært ute å jogget f.eks. Utrolig bra treningsopplegg! 
                    

Trykk på bildene for å få de i større str!


 Jeg søkte egentlig bare på weheartit etter "workouts", så kommer det opp mange bra! Håper dette var til hjelp, så snakkes vi! Hvis det er noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre i innleggene. Jeg skal snart svare i ukens spørsmål innlegg. 




Hei hei dere!

Denne uken og helgen har blitt litt stress, i og med at Nordstrands revyen er nå og jeg er med å jobbe i den. Men skal prøve å få blogget i tillegg til det. Snakkes!












Heihei!
I dag har jeg vært på trening med Stine, utrolig deilig! Vi dro rett etter skolen, så jeg kom hjem for ikke så lenge siden. Etter vi hadde trent dro jeg hjem og spiste yoghurt med frukt i, utrolig godt! Nå skal jeg starte med å øve til spansk, siden vi har tentamen nå på onsdag.



Flinke, eller hva?



Åh, det er så sykt godt! ♥♥
- Hva har du gjort i dag? 






dinaam.blogg.no




Dina Marie, 19, Oslo!


Legg meg til som venn




Arkiv


· August 2015 · Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Mai 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Januar 2014 · Desember 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013 · Juli 2013 · Juni 2013 · Mai 2013 · April 2013 · Mars 2013 · Februar 2013 · Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012



Kategorier


· anbefalinger · favorites · hverdagen · innkjøp · inspirasjon · Konsert · kosthold · outfits · reise · ukens spm · video



Søk i bloggen




Linker


· blogg.no · Få din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits